Despre mine

newparts auto

pasionat de auto

Blogs Home » Personal » Personale » Newparts Blog

Newparts Blog

Un blog cu si despre oameni. 



Articole Blog

01. Intrebarile si rolul lor - Dec 8, 2019 10:17:37 PM

Interogarea este o metoda invaziva si ca urmare trebuie utilizata cu precautie in relatiile interumane. Intrebarile sunt adresate pentru a ajuta interlocutorul ca sa-si clarifice sentimentele, convingerile, atitudinile si valorile personale.

 

Intrebarile inchise sunt acele intrebari care genereaza raspunsuri in termeni de “da” sau “nu”. Aceste intrebari duc de cele mai multe ori la intreruperea comunicarii. Exista insa si circumstante in care putem utiliza aceste intrebari, pentru clarificarea unei informatii concrete. Avantajul major al acestor intrebari este de a focaliza discutia si de a obtine informatii exacte despre un anumit aspect. De exemplu: “Locuiesti cu familia?” sau “Care este masina ta preferata?”.

 

Intrebarile justificative (“de ce?”) sunt intrebari inutile in relatiile interumane, pentru ca indeamna interlocutorul sa identifice cauze sau motive si nu acesta este scopul tau. Acest tip de intrebari sunt asociate cu sentimentul de vina. Intrebarea “De ce ai facut asa sau de ce ai luat decizia X?” este asociata in mintea interlocutorului cu “De ce ai facut un lucru atat de prostesc?”. Intrebarile “de ce?” ii fac pe cei interogati sa fie defensivi si sa nu mai comunice, in situatiile in care suntem intrebati de ce am reactionat “asa” ne simtim obligati sa gasim explicatii logice sau scuze pentru comportamentul nostru. In loc de a folosi intrebarea “de ce?” se recomanda folosirea intrebarilor deschise de genul “Ai putea sa-mi descrii situatia …?”. De cele mai multe ori, e mult mai greu sa afli de ce ai facut un anumit lucru decat sa raspunzi la intrebarea “Ce s-a intamplat?”. Aceasta intrebare se focalizeaza pe comportamentul prezent si permite interlocutorilor sa analizeze ceea ce se intampla in momentul de fata.

 

Intrebarile ipotetice sunt utile pentru vizualizarea consecintelor pozitive sau negative ale unor actiuni si pentru luarea in considerare a unor alternative diferite de actiune (de exemplu planificarea vietii si a carierei). Intrebari de genul “Cum ai vrea sa fi peste 5 ani?”. Intrebarile ipotetice sunt utile in abordarea de inceput a unor teme ca stima de sine, conflictul, luarea deciziilor pentru a le asigura interlocutorilor o stare de confort prin abordarea ipotetica a problemei si nu prin focalizari specifice sau individuale.

 

 


02. Pe cand o sa circulam si noi pe autostrazi ? - Nov 8, 2019 8:55:01 PM

Imi aduc aminte ca in 3 decembrie 2013, pe vremea cand premier era Victor Ponta, acesta a facut publica harta cu viitoarele autostrazi ce vor lega cele mai importante orase ale Romaniei, in viitorul apropiat. Cel putin la nivel declarativ totul suna bine si avea o nota de optimism, a ramas de vazut, totusi, daca se vor tine de cuvant pana la final, iar autostrazile vor impanzi Romania, usurand si decongestionand traficul rutier. Trebuie sa recunoastem ca azi in Romania se circula infernal, starea drumurilor este extrem de proasta, aglomeratia si traseul drumurilor prin localitati fac ca media de mers sa fie una de postalion. Asadar sa parcurgi 100 km in 2.30-3 ore este demential, apoi ne mai miram ca se intampla atatea accidente rutiere, mai ales ca pentru o distanta scurta ai nevoie de nervi de otel.

Harta autostrazilor guvernului Victor Ponta, decembrie 2013

Privesc in fiecare an harta cu traseul viitoarelor autostrazi si raman totusi uimit ca bravii guvernanti au omis cel putin patru trasee importante, consider eu, pentru circulatia marfurilor si persoanelor. In primul rand cred ca este imperios necesara o autostrada de centura pentru Bucuresti. Ca sa ocolesti Bucurestiul devine o adevarata aventura, plina de adrenalina, chiar daca esti pe soseaua de centura, care este vai mama ei, prioritate au cei care intra sau ies din Bucuresti in primul rand apoi intersectiile nu sunt semaforizate sau cel putin nu sunt prevazute cu sensuri giratorii. In primul rand, cred ca ar trebui facuta o autostrada care sa inconjoare Bucurestiul, ca sa poti circula in conditii normale si intr-un interval de timp relativ mic. Skopje capitala Macedoniei are autostrada de centura, Bucuresti nu are.

 

In al doilea rand, vad ca lipseste o autostrada care sa lege Bucuresti de Giurgiu-Ruse. Lipsa este incredibila si fara logica, chiar daca soseaua spre Giurgiu are patru benzi, cate doua pe sens, totusi circuli in ritm de postalion din cauza trecerilor de pietoni, a localitatilor, a sensurilor giratorii etc. Prin urmare cei 55 km de la Bucuresti la Giurgiu, ii parcurgi, daca respecti toate regulile de circulatie, in aproape doua ore in cel mai fericit caz. Sper sa le vina mintea la cap si sa aloce fonduri pentru o autostrada care sa lege Bucuresti de Giurgiu. In plus este inadmisibil sa nu ai o autostrada pe traseul cel mai circulat dintre Romania si Bulgaria. Exista totusi in plan o autostrada care sa lege Craiova de Calafat-Vidin, totusi mi se pare ca acel traseu nu este intr-atat de circulat ca traseul Giugiu-Ruse.

 

Nu vad o autostrada care sa lege Romania cu Serbia, lucru foarte ciudat, mai ales ca tot timpul am avut schimburi comerciale cu Serbia. Socant este ca in timpul guvernarii Basescu-Boc s-au scos trenurile ce legau Timisoara de Belgrad, s-au scos autobuzele pe ruta Timisoara-Belgrad, lucru inadmisibil, iar acum vad ca nici dupa atatia ani nu face nimic ca sa refaca legaturile cu Serbia. Ma gandesc ca schimburile comerciale cu fostele state Iugoslave sunt la fel de profitabile ca si cele cu Uniunea Europeana si ar trebui reluate sau refacute cat mai repede, iar o autostrada ar usura in mare parte acest lucru.

 

Lipseste cu desavarsire o autostrada care sa lege Romania de Ucraina, o tara mare cu imense resurse naturale, economice, militare si sociale, cat jumatate din Uniunea Europeana. Stau si ma gandesc oare chiar asa eliminam oportunitatile de dezvoltare ale tarii in viitor. Stau si ma gandesc oare ce “minte luminata” a facut aceste studii si a eliminat autostrazile spre trei tari vecine cu care ai avut schimburi comerciale dintotdeauna.

 

Fac un apel catre actualii guvernanti sa tina cont de realitatile geo-politice si economice care afecteaza si influenteaza dezvoltarea economica viitoare a Romaniei, cand vor demara realizarea autostrazilor si nu doar de interesele unor grupulete si interese de partid.

 

 


03. Nissan Altima - Oct 27, 2019 10:03:37 PM

Nissan Altima pastreaza beneficiile aduse de introducerea in productia de serie a Nissan Connect App, o platforma de integrare smartphone care include printre altele si conectivitatea cu retelele sociale, gen Facebook. De asemenea motorizarea de 2.5 litri S devine un pachet performant sport, iar pachetul ce include display cu touchscreen intra la optiuni. Cei de la Nissan sunt recunoscuti drept o companie care-si asuma riscuri intre producatorii de autovehicule, dar modelul Nissan Altima se mentine in topul masinilor sedan din clasa sa. Dupa un redesign care a facut Altima sa semene mai mult cu Maxima si cateva modificari de echipamente, fac din Nissan Altima una dintre cele mai bune alegeri disponibile pentru un sedan de familie, de dimensiuni medii. Ca de obicei fiecare model Nissan Altima utilizeaza in interior materiale de cea mai inalta calitate si un tablou de bord atractiv, sportiv.

Nissan Altima panorama

Modelul Nissan Altima este disponibil in 7 nivele de echipare, cu motor de 2.5 litri in 4 cilindri in linie sau motor de 3.5 litri V6. Sedanul de baza de 2.5 litri Altima are echipari standard care includ jante din otel de 16'', accesorii electrice complete, acces interior si pornire motor fara cheie, scaun sofer reglabil pe inaltime, conectivitate pentru telefon prin Bluetooth si sistem audio cu 4 boxe si CD player. In functie de optiuni poti avea pachetul complet de tehnologie ce include display cu touchscreen de 7'', control prin voce, sistem de navigatie si echipamente electronice de siguranta ce include monitorizarea unghiului mort, alerte de eco-trafic si sistem de avertizare la pornirea de pe loc.

Nissan Altima interior

Nissan Altima 2.5 sedan standard, vine echipat cu un motor de 2.5 litri in 4 cilindri, in linie, care genereaza 182 cai putere. In mod normal, un Nissan Altima accelereaza de la 0-100 km in 7.8 secunde, ceea ce face din model un sedan de familie foarte rapid, la care se adauga o economie de combustibil remarcabila pentru un sedan de dimensiuni medii.

Nissan Altima motor

Modelul Nissan Altima vine echipata standard cu frane anti blocare, sistem de control a stabilitatii si tractiunii, airbaguri fata si laterale. Optiuni sunt: monitorizarea unghiului mort, alerte eco-trafic si sistem de avertizare plecare de pe loc. La testele de impact, Nissan Altima a primit 5 stele din 5 pentru protectie in general, la coliziune frontala si coliziune laterala. Prin urmare, Altima ocupa un bine meritat loc 2 in topul celor mai sigure masini sedan de familie, de dimensiuni medii.

Nissan Altima

In interor, observam o atentie deosebita acordata materialelor de cea mai buna calitate, ce ofera un aspect de lux. Un element special sunt scaunele din fata ergonomice “zero gravitatie” ce echipeaza masinile Altima. Scaunele au fost concepute pentru a calma punctele de presiune si de a imbunatati confortul pe termen lung. Modelul Nissan Altima ofera un confort la rulare foarte bun si o silentiozitate remarcabila. Dinamica din timpul condusului si economia de combustibil fac din Nissan Altima o alegere excelenta.

 

 


04. Ce conteaza mai mult in ziua de astazi? - Sep 2, 2019 9:34:35 PM

Ce conteaza mai mult in ziua de astazi? Este o intrebare la care incerc sa gasesc un raspuns plauzibil. Cred ca in ziua de astazi, conteaza foarte mult generozitatea. De exemplu, cand economia iti multumeste, ar trebui sa te gandesti la tine insuti, in primul rand. In general, ai o familie de intretinut, o ipoteca sau o rata de platit si asa mai departe. Notiuni de baza la care ne raportam in fiecare zi. Se pare ca o economie conectata nu respecta, in general, acest instinct natural care ne guverneaza viata de zi cu zi. In schimb, suntem rasplatiti pentru a fi generosi. Generosi cu timpul si cu banii, dar cel mai important generosi cu reusita noastra.

 

Daca poti face o diferenta, oamenii vor gravita in jurul tau. Ei doresc sa fie determinati ca sa interactioneze si sa se implice mai mult. Astfel, intr-o lume digitala, orice oferi in dar, aproape intotdeauna, primesti beneficii mai mari decat te costa ce oferi. Daca tu poti face diferenta, in acelasi timp faci o conexiune. Tu interactionezi cu oameni care doresc sa interactionezi cu ei, astfel vei realiza acele schimbari dupa care oamenii tanjesc si le respecta.

 

 


05. Paleoliticul mijlociu - Aug 2, 2019 9:07:31 PM

Paleoliticul mijlociu este a doua perioada a paleoliticului datata de la 120000-40/35000 i.Hr. Geologic paleoliticul mijlociu incepe spre sfarsitul glaciatiunii Riss si inceputul glaciatiunii Wurm si evolueaza pe parcursul intregii glaciatiuni Wurm. Oamenii din paleoliticul mijlociu apartin paleantropilor tarzii. Dupa toate probabilitatile pe parcursul paleoliticului mijlociu incep sa se accentueze diferentele rasiale. Un argument pentru plasarea perioadei de formare a raselor in paleoliticul mijlociu il reprezinta amerindienii care apartin rasei mongoloide, insa trasaturile lor nu sunt atat de accentuate, astfel rezulta ca amerindienii patrund in America tocmai cand incep sa se contureze rasele venite din Asia de nord-est, dar trasaturile nu sunt conturate pe deplin.

 

America se situeaza in afara ariei de antropogeneza, exista maimute care apartin unor subspecii anterioare, rezulta ca migratia mongoloizilor este incipienta. Puntea de gheata lega Asia de nord-est de America in perioada glaciatiunilor. Sfarsitul glaciatiunii Wurm si inceputul Holocenului duce la definitivarea conturului continentelor, rezulta ca amerindienii ajung in America inainte de scufundarile din zona Beringiei.

 

Uneltele caracteristice paleoliticului mijlociu apartin culturii musteriene, in ansamblu fiind o cultura de aschii, executate destul de grosolan si fara retusuri fine. Se inregistreaza chiar un regres fata de paleoliticul inferior. In aceasta perioada predomina varfurile de lance si trebuie admisa utilizarea mai intensa a osului. In tipologie paleoliticul mijlociu urmeaza formele ultimei etape a paleoliticului inferior, dar executia este mult mai putin ingrijita. Animalele vanate acum (in Wurm) sunt caracteristice perioadei reci: mamut, rinocer lanos, urs de pestera. Se accentueaza specializarea vanatului, urs de pestera, capre de munte, ren, depinzand de locuire si formele adecvate de relief, alaturi de credintele magice.

 

In privinta focului stim ca este utilizat sigur in jurul datei de 600000 in paleoliticul inferior. Paleoliticul mijlociu aduce un element nou, astfel oamenii incep sa si produca focul (in pestera Arcy sur Cure) s-au gasit bolovani de pirita cu care lovind fierul se poate produce scanteie si aprinde iasca sau iarba uscata, rezulta ca se imbogateste experienta si cunostintele practice ale omului primitiv. In limba vorbita cuvantul foc este redat prin “lovitura de percutie sau lovire”.

 

Descoperirile arheologice arata ca in aceasta perioada utilizarea pesterilor este foarte intensa, cu ajutorul focului omul se incalzea si se proteja de animalele salbatice. Apar insa si salase amenajate, se foloseau oase de mamut din care se construiau constient un “schelet” legat cu curele peste care se puneau blanuri de animale si ele legate intre ele. S-au descoperit 15 vetre de foc aranjate intr-o suprafata ovala care ar arata ca ar fi structurata comunitatea pe familii perechi sau doar din necesitate. Nu exista date concrete, se presupune ca exista o legatura stransa intre rudele mai apropiate. Studiile etnografice presupun ca existau cel putin doua ginti pe principiul casatoriei in afara gintilor. Inceputul scindarii in ginti se presupune a avea loc in paleoliticul mijlociu (casatorii endogame) in interiorul tribului dar din ginti diferite.

 

Preocuparea pentru frumos reiese si din modul de executie a uneltelor care poate depasi scopul utilitar, intrevedem aparitia simtului de frumos. Se inmultesc descoperirile de unelte inmanusate ce reprezinta un progres. In ceea ce priveste inmormantarile se constata ca primele morminte intentionat amenajate apartin paleoliticului mijlociu (a fost descoperit un schelet uman acoperit cu grija cu bolovani si calcar sau ofrande in morminte). Dupa unii cercetatori aparitia inmormantarilor intentionate arata ca oamenii aveau idee despre viata si moarte (moartea era vazuta ca un somn prelungit, rezulta grija pentru mort), asa apare preludiul vietii de apoi.

 

Sub aport de industrie litica, paleoliticul mijlociu nu aduce nimic nou, in schimb se observa un progres notabil in realizarea armelor compuse, lanci si topoare. In concluzie, paleoliticul mijlociu aduce doua elemente noi esentiale: producerea focului si inceputul inmormantarilor semenilor, ce reprezinta o profunda schimbare de mentalitate.


06. Aston Martin DB9 GT James Bond Edition - Jul 2, 2019 6:30:22 PM

Aston Martin, cu siguranta este un brand celebru cu o istorie in spate. James Bond este un personaj celebru, ce a devenit cel mai indragit spion din ultimii 50 de ani. Daca faci un exercitiu de branding si pui alaturi o masina performanta cu un spion iscusit, succesul este garantat 100%. Astfel, noul Aston Martin DB9 GT James Bond Edition este cea mai reusita editie limitata a britanicilor de la Aston Martin. Pentru a celebra 50 de ani de legaturi sentimentale intre James Bond si Aston Martin, producatorul britanic a prezentat noua masina Aston Martin DB9 GT James Bond Edition, amintind ca mai bine de jumatate de secol o masina sport Aston Martin a fost intotdeauna alegerea ideala a celui mai faimos spion din lume.

Aston Martin DB9 GT James Bond Edition Logo

Intr-adevar, Aston Martin produce unele dintre cele mai frumoase masini sport din lume. Chiar nu mi-ar fi greu sa-mi imaginez un James Bond la volanul unei masini argintii plimbandu-se relaxat. Mai ales ca, in interior exista placute cu numele si logoul James Bond inclusiv pe praguri. Noul model este vopsit in argintiu Spectre. Pe langa culoarea unica, viitorii proprietari vor primi un ceas personalizat si alte cateva accesorii personalizate. Din pacate, masina nu este accesorizata si cu arme de foc, diferite sisteme de aparare sau scaune ejectabile cum te-ai astepta pentru o masina folosita de cel mai faimos spion.

Aston Martin DB9 GT James Bond Edition

Britanicii de la Aston Martin au facut public faptul ca noul Aston Martin DB9 GT James Bond Edition este limitat la 150 de bucati in intreaga lume, oferind un nivel mare de exclusivitate, care vine la pachet cu o serie de echipari si accesorii ce sarbatoresc asocierea dintre Aston Martin si James Bond (cum sunt jante negre de 20’’ sau etriere vopsite gri ori celebrul logo 007/arma). Cu toate acestea, masina va fi rapida, produce 620 Nm de cuplu, cu un motor V12 de 6 litri si 540 cai putere, ce ajunge intr-un timp de 4,5 secunde de la 0-100 km/h si are o viteza maxima, setata din fabricatie, de 292 km/h. Cred ca fiecare dintre noi si-ar dori in garaj o bijuterie pe patru roti, singurul obstacol serios este pretul destul de mare la care se poate achizitiona.

 

 


07. Romanu-i frate cu spam-ul - Jun 2, 2019 4:58:01 PM

Cred ca nu exista zi in care sa nu primesc mai multe emailuri nesolicitate cu diferite oferte. De multe ori mi-am pus intrebarea: De unde au facut rost expeditorii de adresa mea personala de email?”, avand in vedere ca nu m-am abonat la ei si nici nu le-am oferit-o cu vreo ocazie anume. De multe ori m-am intrebat oare cum si de unde fac rost acesti spameri de adresele de email personale sau de firma? Mi se parea totusi o munca de titan ca sa te apuci si sa aduni o baza de date cu adrese de email. Desi am auzit vorbindu-se ca se vand la pachet baze de date cu adrese de email, de catre diversi indivizi de pe net, nu prea am dat crezare si oricum nu as fi putut sa am incredere ca intr-adevar baza de date cu adrese se email achizitionata este populata cu adrese de email valide.

 

Recent, m-am lamurit cum sta treaba cu spam-ul si de ce primesc atatea email-uri nesolicitate, zilnic, de la diversi, dupa ce am avut surpriza sa primesc urmatorul email:

„Societate Comerciala (fara nume si date de identificare)

Oferim spre comercializare Baze de date cu adrese de email pentru promovarea afacerii dvs. Bazele de date au fost construite pentru promovarea firmei noastre pe parcursul anului 2014. Bazele de date contin 510.000 de adrese de email ale firmelor de tipul:  nume domeniu .ro. Ultima actualizare a fost efectuata in 20 aprilie 2015.

Pret:  150 ron   pentru care se elibereaza factura fiscala. (zi zau ca eliberezi factura)

Bazele de date se livreaza pe suport CD prin posta rapida cu plata ramburs.

Oferim servicii de trimitere de mesaje de email:

Preturi:

         - 300 ron / 1 saptamana - 2 campanii (se trimite de 2 ori la toate firmele).

         - 500 ron / 2 saptamani - 4 campanii (se trimite de 4 ori la toate firmele).

         - 700 ron / 3 saptamani - 6 campanii (se trimite de 6 ori la toate firmele).

         - 800 ron / 1 luna - 8 campanii (se trimite de 8 ori la toate firmele).

 

Preluam prin externalizare serviciul de email marketing al companiilor interesate. Asiguram confidentialitate si profesionalism. Asiguram asistenta tehnica si instruire gratuit.”

 

Mailul a venit de pe un cont cu terminatia firmeromania.info. Acum daca urmaresti adresa de web a sitului realizezi ca nici macar nu mai functioneaza iar domeniul este de vanzare. Stau si ma intreb oare de ce romanul incearca sa faca totul prin inselatorie? Oare cati utilizatori si firme cu buna credinta s-au inscris pe respectivul site, cand era functional, fiind indusi in eroare si inselati cu diferite oferte atractive, tocmai ca sa ofere datele personale sau ale firmei, inclusiv o adresa de email valida la crearea contului pe acel site. Cred ca ar trebui legiferata si condamnata o astfel de practica, destul de josnica, care este foarte populara printre romani si siturile obscure care sunt create special doar pentru realizarea unor baze de date care vor fi oferite spre vanzare tot prin intermediul emailului. Stau si ma gandesc daca intr-adevar ofera factura baietii asa cum se lauda in oferta sau iti ofera doar o inca teapa la fel de mare ca si prima.

 

In concluzie, mare atentie pe ce situri iti lasi datele personale sau ale firmei si de la cine cumperi baze de date pentru campanii prin email. Ar trebui ca acest tip de „intreprinzator” sa raspunda pentru inselatorie informatica si demersurile lor sa fie descurajate in viitor. Chiar daca „Romanu-i frate cu spam-ul” acesti indivizi ar trebui descurajati sa mai practice inselatoria si sa raspunda chiar penal pentru faptele lor. Nu mai achizitionati baze de date de la persoane obscure de pe internet si nu mai finantati spamerii, din naivitate si buna credinta.

 

 


08. Cum facem o prezentare de succes ? - May 1, 2019 7:55:11 PM

Zilnic suntem bombardati prin email de fel de fel de prezentari, care mai de care mai apetisante, care sa te indemne sa faci ceva. De cele mai multe ori nici macar nu esti interesat de subiectul prezentarii la prima vedere, dar nici dupa ce vizualizezi prezentarea nu ramai cu dorinta de a face ceva. In plus scapi foarte greu de insistenta lor, chiar daca faci dezabonare de la newsletterul respectiv, acestia continua sa te bombardeze cu emailuri. Totusi cand vrei sa faci o prezentare, de ce nu te interesezi putin cum sa faci o prezentare care sa aiba un efect si un rezultat cat mai bun.

 

In primul rand ar trebui sa ne gandim care este scopul prezentarii noastre? Cred ca cel mai simplu raspuns este ca dorim sa se intample o schimbare in urma prezentarii. Daca la finalul prezentarii nu se intampla nicio schimbare, atunci nu am punctat deloc. O prezentare care nu cauta sa faca o schimbare sau nu-si atinge scopul, este categoric o pierdere de timp si energie.

 

Inainte de a incepe sa lucrezi la o prezentare, trebuie sa gasesti raspunsul la intrebarea din doua parti, pe cine si ce va schimba prezentarea mea si care este schimbarea pe care o caut si trebuie sa o urmaresc?

 

Un raspuns poate fi dramatic “Vreau sa mi se aprobe acest proiect de 50000 euro”. Sau poate sa fie putin mai subtil de genul “Vreau ca seful sa ma respecte mai mult decat o facut-o pana acum”. Dar cel mai adesea raspunsul poate fi urmatorul “Vreau sa incep un proces care duce la actiune”.

 

Totul este mai simplu cand trebuie sa-ti sustii o prezentare in fata unui public restrans, dar aceste reguli nu se aplica, de obicei, cand trimitem o prezentare despre ceva prin email. Daca totusi speri doar sa supravietuiesti peste calvarul sustinerii unei prezentari, sau doar sa amuzi si sa incanti publicul, atunci tu nu faci o prezentare, esti doar un simplu artist de ocazie sau pur si simplu consumi timpul oamenilor.

 

Schimbarea desigur iti deschide usile, iti creeaza posibilitati, si e plina de pericole si riscuri evidente. Mult mai usor ne este sa negam acest lucru decat sa-l imbratisam. De obicei fiecare element din cadrul prezentarii (incaperea, participantii, durata, tonul folosit) exista pentru un singur motiv, pentru a te face mult mai convigator ca vei realiza schimbarea pe care o cauti. Daca nu poti face acest lucru, atunci inlocuieste cu altceva cu care poti face schimbarea. Totusi trebuie sa tinem cont ca nu se poate schimba toata lumea in acelasi mod si in acelasi interval de timp. Acesta este un motiv in plus ca sa fii atent asupra reactiilor audientei si in acelasi timp sa fii cu intentia ta bine conturata in minte.

 

Daca nu reusesti sa faci schimbarea dorita, in urma prezentarii, atunci evident ai dat gres. Dar daca reusesti sa generezi o schimbare atunci ti-ai deschis posibilitatile si responsabilitatile pentru o decizie proasta sau un proiect care nu o sa functioneze. Nu este de mirare ca devine totul mai infricosator si mult mai usor de a face doar o prezentare proasta. Dar nu o vei face. Deoarece schimbarile conteaza intotdeauna.

 

 


09. Motivarea - Apr 21, 2019 7:24:41 PM

Uneori stam si ne miram de ce dam gres in anumite activitati si de cele mai multe ori nu gasim o cauza reala si concreta, desi in sinea noastra suntem convinsi ca am depus toate eforturile pentru a izbandi in orice situatie. O cauza serioasa care ne poate duce spre esec este de cele mai multe ori anxietatea autoindusa. Formula anxietatii autoinduse poate sa ne fie semnalata prin mai multe semne. Ne vin in minte ganduri care ne macina launtric, de genul ceea ce am sa fac este foarte important sau cel mai important. N-am mai facut niciodata mai mult ca acum pentru acest lucru important. Ce voi face este un lucru incredibil de important, este un punct de cotitura, o aventura cu un risc ridicat, este un moment in timp cu care nu ma voi mai intalni niciodata. Prin urmare eu sunt foarte nervos si-mi alimentez nervozitatea in continuare. Din aceasta cauza am nevoie ca sa fiu si mai nervos, deoarece importanta momentului imi justifica nervozitatea. Toate acestea te indreapta spre un esec clasic. Imi pot imagina aievea ca toate caile acestea nu vor functiona.

 

Totusi exista solutii simple aplicabile oricui. O abordare comuna pentru reducerea ciclului nefericirii noastre, va spun din proprie experienta, este in general sa minimizezi cat mai mult importanta evenimentului viitor. Trebuie sa-ti spui ca nimeni nu te urmareste si nu este cu ochii pe tine. Nu este mare lucru, doar eu exagerez prea mult acest moment, nu este la fel de important dupa cum cred eu, nu conteaza cu adevarat asa de mult acest eveniment, precum imi imaginez eu.

 

Problema cu aceasta abordare simpla este faptul ca poate vei petrece o zi in care vei comunica cu tine despre parghiile si impactul evenimentului asupra ta. Prin diminuarea in mod activ a ceea ce vei realiza, vei face in asa fel incat, dar cel mai probabil, te vei vedea mai demn de realizari si mai mari in ziua care urmeaza. De fapt nu conteaza. De fapt acesta este cel mai important lucru ce urmeaza sa-l faci, si denigrarea lui submineaza foarte mult in primul rand motivul pentru care faci acest lucru.

 

Iata o alternativa accesibila. Este in regula sa fii nervos. In loc sa lupti cu anxietatea autoindusa, incearca sa dansezi cu ea intr-un ritm de vals. Spune-i “Bine ai venit!”, incearca sa o savurezi. Este un semn bun, pentru ca esti pe cale sa faci ceva important. Acest lucru este important si reprezinta cheia oricarei reusite.

 

Cand primim cu bucurie un sentiment ca acesta, cand il imbratisam, de fapt ca in orice imbratisare, privim deja in spatele lui, anxietatea nu creste mai mult si mai destabilizatoare, pentru tine si scopul tau in sine. Astfel sentimentul incepe sa se inmoaie, se inmoaie pana in punctul in care putem lucra cu el eficient in atingerea obiectivelor sau depasirea evenimentelor. Ca o recomandare sincera si onesta, utilizeaza-ti teama pe post de combustibil in depasirea evenimentelor care te sperie.

 

 


10. De ce o persoana de pe acest Pamant ar oferi bani in scop caritabil, in special ca sa sprijini o persoana straina? - Mar 29, 2019 7:10:23 PM

In ultimii ani mai mult ca niciodata, zilnic primesc emailuri in care mi se cer bani pentru diferite situatii caritabile. Totusi daca stau si ma gandesc, practic si matematic, daca ar trebui sa dau cate un leu caritabil pentru fiecare email ce-l primesc sau la fiecare cersetor de pe strada nu mi-ar ajunge salariul. In plus nu poti avea incredere ca in spatele fiecarui email sau cersetor este o persoana aflata la nevoie sau este doar o retea de escroci care vor doar sa faca bani de pe urma ta.

 

In cazul in care iti pui anumite intrebari, o intrebare te macina tot mai mult si-ti revine in minte de fiecare data cand esti pus in situatia de a face un act caritabil. Si te intrebi pe buna dreptate “De ce o persoana de pe acest Pamant ar oferi bani in scop caritabil, in special ca sa sprijini o persoana straina?”. In general raspunsul la intrebare este simplu cumperi “o poveste”. De fapt de fiecare data cand un cineva doneaza pentru o cauza buna, el cumpara o poveste, o poveste care merita si valoreaza mai mult decat suma pe care a donat-o.

 

Daca stai bine sa te gandesti ar putea fi povestea de a face bine sau a face ce trebuie, sau ca sa faci pe placul unui prieten, ori o faci ca sa onorezi memoria unei persoane la care ai tinut mult. Dar oricum si care sunt motivele pentru care o facem, o facem pentru ca povestea are valoare pentru noi. Ar putea fi povestea pe care tu si numai tu o poti diferentia, sau poate este povestea cu a carui efect poti schimba lumea. Sunt convins ca pentru cei mai multi, aceasta este povestea a ceea ce inseamna sa faci parte dintr-o comunitate.

 

In cazul acesta strangerea de fonduri pentru o cauza isi schimba sensul si perceptia pe care o avem, astfel scopul ei nu este de a lua ci de a oferi. Prin urmare strangerea de fonduri ofera sansa cuiva de a cumpara o poveste care merita mult mai mult decat donatia. Asadar povestile sunt modul nostru de a trece prin viata, sansa noastra de a da sens si a arata cine suntem si ce facem in viata.

 

Un alt aspect al caritatii este dat de evenimentele organizate in scop caritabil. Aici insa sensul caritatii se dilueaza, de cele mai multe ori persoana care face o donatie in aceste conditii se gandeste la valoarea obiectului achizitionat sau la valoarea concertului pentru care a dat banii, si nu la povestea in sine pentru care se aduna fondurile.

 

Concluzia este simpla, daca oamenii nu doneaza pentru cauza ta, este pentru ca tu nu le spui o poveste, sau spui o poveste in mod gresit unor persoane nepotrivite, tot din greseala. Din aceasta perspectiva atunci cand vrei sa faci o strangere de fonduri pentru o cauza, schimba-ti viziunea si ofera oamenilor o poveste pentru a le hrani mai bine sinele fiecaruia.